. .

Funkce:

The page is printed

23. 11. 2017

Objem letecky přepravovaného zboží trhá rekordy

Přeprava leteckého carga je v roce 2017 opět na vzestupu a dosažená čísla dle sdružení dopravců IATA dosahují nejvyšší úrovně za posledních 7 let. Za uplynulou část roku se jedná o meziroční nárůst 10,4 %, přičemž nejsilnější období roku ještě neskončilo.

Rekordní objemy leteckých přeprav jsou příčinou toho, že největší letiště v Číně, jakými jsou Hong Kong, Shanghai či Beijing, čelí přetlaku zboží, důsledkem čehož dochází ke zpožďování zásilek a prodlužování doby přepravy pro koncové zákazníky. Nastalou situaci ovlivňuje trvalý růst objemů v oblasti e-commerce, zavádění nových hi-tech produktů na předvánoční trh a omezení kapacity směrem do Evropy ze strany leteckých společností.

Aktuální situace na trhu:

  • Mnoho letišť v zemi odesílatele (zejména v Číně) čelí velkému přetlaku zboží, čímž se znatelně prodlužuje doba přepravy.
  • Projevuje se nedostatek přepravní kapacity komerčních dopravců, přičemž další volná kapacita např. charterových spojů, není v současné době k dispozici.
  • Letiště Hong Kong funguje nyní již na sto procent. Původní plán očekával při současné infrastruktuře stoprocentní vytížení až v roce 2020. 
  • Situace na evropské straně je podobná, jako je tomu v Číně. Hlavní evropská letiště jakými jsou Frankfurt n. M., Amsterdam či Londýn čelí kritickým kapacitním problémům, což má za následek další zpoždění v přepravním řetězci.
  • V neposlední řadě celému problému neprospívá stávka handlingových agentů v německém Frankfurtu n. M., kde se stávkovalo za poslední týden již třikrát.

Podrobný popis aktuální situace na trhu najdete na zahraničním webu zde:

Z Asie do Evropy využíváme vlastní full charterová letadla, která jsou nám plně k dispozici. Kvůli stávce handlingových agentů ve Frankfurtu nyní létají i do jiných evropských destinací, jako například do Bruselu nebo Lucemburku, abychom eliminovali následky stávky. Těmito letadly doplňujeme kapacitu komerčních leteckých dopravců. S těmi největšími máme na některých linkách po celém světě nasmlouvané kapacity za smluvní ceny,“ popisuje ředitel DB Schenker Tomáš Holomoucký, jak se zde situace řeší.

V případě dotazů a případných požadavků se můžete obrátit na naše letecká oddělení, která jsou vám plně k dispozici. 

Poslední aktualizace: 12.12.2017

Přehled

Na začátek stránky